Kattungar snart?


Sitter här och tittar på bilderna från läckö slott och idag. Måste bara berätta en rätt konstig, udda, rolig, gullig, grej som hände precis innan Ellen skulle hem.

När vi stod och väntade på Ellens mamma så var det en katt som gick omkring där. Den var väldigt tjock och vi trodde den var gravid. Så vi sprang och hämtade min mamma som sa att den var det. Den gick runt och ströck sig på Ellen ben och låg på marken och vred och vände sig. Inget halsband hade den heller. Så efter att vi pratat med pappa så fixade vi en liten låda med filtar i och en skål med vatten som vi ställde utanför mitt fönster. Så himla gulligt. Orkar inte berätta allt i detalj eller så men jag är så himla glad just nu. Katten är hur söt som helst och ni skulle se vad glad den blev när vi kom med skålen med vatten. Den måste varit törstig. Och den är verkligen hög gravid. Den födde ju nästan förut. Hm, undra vad som ska hända. Imorgon ska vi iallafall gå runt i området här och försöka hitta ägaren, om den har någon. Men någon vildkatt kan det nog inte vara. För den var hur kelig och människovan som helst. Men om vi inte hittar ägaren så ska katten och kattungarna få bo här tillsvidare eller något. För vi alla skulle inte kunna med att lämna kattungarna och mamman ute alldeles ensamma. Fy! Åh Ellen gumman fick nästan tårar iögonen när hon trodde att katten skulle föda. Aw!

Nu ska jag lägga mig. Ellen ska komma hit tidigt imorgon för hon vill va med om katten ska föda. Asså, rätt så händelse rik kväll ändå. Om man räknar med det som hände tidigare. Men det är löst nu<3
Vi ses imorgon, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0