MIN FOTOUTRUSTNING


SONY ALFA 200 - kostar ungefär 4500spänn - köpt på japanphoto

Detta är min första systemkamera som jag haft i snart 1år. I början var jag inte alls så jätte nöjd, jag har så dåligt tålamod och det där med att lära sig att ställa in ljus och sånt var inte min grej(+ att jag trodde att kameran skulle göra allt det där själv typ). Men nu när jag lärt mig det, samt att fota manuellt så har det blivit en stor jäkla skillnad.

- E n  j ä t t e  b r a  n y b ö r j a r  k a m e r a.
- t i l l  a n v ä n d e r  j a g  k i t o b j e k t i v e t  1 8 - 7 0  s o m  ä r  e t t  j ä t t e  b r a  k i t o b j e k t i v.
Det är till vissdel anledningen till att jag köpte sony alfa 200, efter som att man fick med ett så bra kitobjektiv.
_______________________________________________________________________________________________

KAMERAVÄSKA - kostar ca 599spänn - köpt på japanphoto


- En skit rymlig kamera väska som får plats med 3objektiv + kameran självklart, filter, batteriladdare, batteri, minneskort m.m.

- Ett extra + är att den har regnskydd. Perfekt om man ska iväg och fota längre bort och det börjar regna.
______________________________________________________________________________________________

FILTER
- 79spänn styck - från tvspelweb

Uv-filter: Fungerar mest som att skydda objektivet. Det är verkligen värt pengarna. Man köper ju hellre ett nytt filter för 79spänn än ett nytt objektiv för flera tusen.

Closeup filter+4: Fungerar super bra för mig. Det är som ett macroobjektiv. Man kommer närmare motivet och bakgrunden blir suddigare vilket jag tycker är jätte fint.
______________________________________________________________________________________________

Refläxskärm 5 i en, 80cm - kostar 289spänn - från tvspelweb

Om man fotar mycket porträtt så borde man verkligen skaffa sig en refläxskärm. Den tar upp ljuset och  reflekterar det på modellen så att ljuset hamnar på modellen. Gå in här så förstår ni.  

"Reflexskärmarna är mycket användbara för att förstärka det befintliga ljuset, för att lätta upp skuggor eller jämna ut kontraster."
___________________________________________________________________________________



HOPPAS DETTA UPPSKATTADES!


Kommentarer
Postat av: alexandra

åh, då fick jag svar på min fråga. Tack! (:

2010-02-17 @ 21:17:44
URL: http://alexandrasord.blogg.se/
Postat av: alexandra

Btw, du knäpper sjukt fina bilder (:

2010-02-17 @ 21:20:15
URL: http://alexandrasord.blogg.se/
Postat av: olivia

hur fotar man manuellt? jag har inte riktigt fattat det xD :D

2010-02-17 @ 22:41:06
URL: http://oliviafrida.blogg.se/
Postat av: BUENA

Svar: Tack så mycket! Du med ^^,

2010-02-18 @ 18:03:33
URL: http://buena.blogg.se/
Postat av: Frida

tack! canon eos 500d :)

2010-02-18 @ 18:27:50
URL: http://phbyfr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0